Motociclistii sunt expusi considerabil mai rapid procesului de pierdere a auzului

Dopurile de urechi Alpine MotoSafe s-au îmbunătățit!

O bucată mică de plastic tocmai a făcut ca dopurile de urechi MotoSafe​ universale de la compania olandeză Alpine Hearing Protection să fie și mai bune.

Cu noul minigrip, acestea sunt acum puțin mai ușor de scos, prelungind durata de viață a dopurilor de urechi.

Am scris de multe ori despre importanța dopurilor de urechi. Practic, te fac mai relaxat, mai puțin obosit, mai alert și îți salvează auzul, toate în același timp.

Am încercat multe dopuri de urechi diferite, inclusiv dopuri modelate personalizate, care sunt foarte eficiente, dar te pot lăsa să te simți dezorientat ca și cum ai fi sub apă.

Dopurile MotoSafe​ sunt mai ieftine, mai convenabile (nu este nevoie de un fiting pentru că se potrivesc tuturor urechilor) și mai confortabile, chiar și atunci când mergi toată ziua cu o cască strânsă. Deoarece nu există silicon în material, acestea nu devin umede si nu provoaca mâncărimi.

Cel mai important, filtrează zgomotul dăunător.

Turbulența generată la viteze mari poate ajunge pana la 103 dB, motiv pentru multi motociclisti poartă dopuri din spumă pentru a bloca orice sunet.

Filtrul din MotoSafe​ blochează zgomotul dăunător al vântului de înaltă frecvență, dar vă permite să auziți sunetele importante, cum ar fi sirenele, claxoanele și zgomotele de scârțâit ale anvelopelor.

Între timp, vă permite în continuare să auziți „sunetele plăcute”, cum ar fi muzica, conversația telefonică, indicațiile de viraj GPS și sunetul de evacuare al motocicletei!

Designul anterior al dopurilor avea un filtru scurt și uneori trebuia să le răsuciți pentru a le scoate, rupând filtrul în acest proces!

Acum, minigrip-ul previne această problemă și le face puțin mai bune.

Vin în  finisaj negru (Tour) care reduce zgomotul cu 27dB sau finisaj roșu (Race) care oferă 30dB de filtrare a zgomotului. Pe cele roșii le folosesc tot timpul; chiar și atunci când mergeam in mediul urban.

Tinitus

În Australia, aproximativ patru milioane de oameni suferă de pierderea auzului. În Marea Britanie sunt 10 milioane, iar în SUA, aproximativ 48 de milioane au o formă de pierdere a auzului.

În timp ce pierderea auzului este o parte a procesului natural de îmbătrânire, este crescută de expunerea prelungită la zgomot excesiv, iar motociclistii sunt expusi considerabil mai rapid procesului de pierdere a auzului, la fel ca aproximativ 30% din populație, acestia sufera de tinitus (țiuit în urechi).

Ce zgomote afecteaza auzul.

De fapt evacuarea motocicletei sau zgomotul motorului nu cauzează cea mai mare problemă, ci zgomotul vântului, potrivit American Industrial Paramedic Services.

De aceea, motociclistii ar trebui să aibă o anumită formă de protecție auditivă ori de câte ori merg, în special în călătoriile lungi. Orice dop de urechi este mai bun decât nici un dopul de urechi.

Cât timp poți călători fără riscul de a suferi leziuni ale auzului? Consultați acest calculator de poluare fonică.

Viteză vs  Nivelul mediu al zgomotului vântului sub casca vs Timp maxim fără risc de deteriorare a auzului
100 km/h 94 dB 15 minute
120 km/h 98 dB 7 minute
140 km/h 102 dB 3 minute
160 km/h 106 dB 90 secunde

Dacă nu crezi că poți suferi de pierderea auzului sau tinitus pentru că porți o cască integrală, te înșeli.

Revista olandeză Promotor a testat nivelurile de zgomot pentru 10 căști cu sisteme diferite (modulare sau flip-up) la viteze diferite și a găsit rezultate uimitoare.

Cel mai bun rezultat a fost 86 dB la 50 km/h, ceea ce presupune un risc de deteriorare permanentă a auzului după doar două ore de mers.

La 100 km/h, aceeași cască a înregistrat 100 dB, ceea ce este mai mult zgomot decât un burghiu cu ciocan la 95 dB.

La celălalt capăt al spectrului, casca cu cele mai proaste performanțe a înregistrat 92 dB la 50 km/h, ceea ce este comparabil cu viteza un tren care trecea cu viteză pe langa urechea ta.

La 100 km/h a înregistrat 106 dB, ceea ce este mai puternic decât zgomotul unui ferăstrău cu lanț sau al unei discoteci.

În timp ce căștile integrale sunt mai silențioase, nu sunt substanțial mai silențioase, mai ales dacă mergi cu viziera deschisă în zilele toride de vară.

Detalii tehnice

Filtrele pentru urechi Alpine MotoSafe reduc zgomotul la diferite niveluri pentru diferite frecvențe.

Pentru cei ce doresc detalii tehnice, dopurileAlpine MotoSafe Tour​reduc sunetele joase la 63 Hz cu 6,6 dB și sunetele înalte de 8000 Hz cu 16,12 dB, ceea ce reprezintă zgomotul vântului la 50 km/h.

Cantitatea maximă de protecție este în intervalul mediu dur și dăunător de 2000-4000 Hz, unde suprimarea zgomotului este de 23,8-18,5 dB.

Dpurile Alpine MotoSafe Race​ scad frecvențele joase cu 15,7 dB, mediile cu 26,1 și înaltele cu 19,7 dB.

Reducerea zgomotului poate varia de la ureche la ureche, în funcție de potrivire, cu o variație de 2,8 până la 4,4 dB.

Aceste date au fost testate conform standardului european EN 352-2: 2002.

Sursa articolului: https://www.webbikeworld.com/alpine-motosafe-earplugs-just-got-better/