Dreadbox Hades – Este un sintetizator „gras” și „greu”

Regele lumii interlope? Poate că nu, dar sintetizatorul de bas de la Dreadbox Hades​ oferă cu siguranță un pumn puternic. Greg Scarth explică de ce această reeditare ar putea fi calea perfectă către sintetizatoarele analogice.

Dreadbox-ului îi place să facă lucrurile diferit. De la rădăcini în sinteza analogică destul de veche, marca Athenian s-a ramificat într-o gamă excelentă de pedale de efecte și o varietate de sintetizatoare, inclusiv Nymphes. 2023 vede reeditarea a două sintetizatoare clasice din catalogul trecut al mărcii, sintetizatorul de bas analogic Dreadbox Hades și sintezatorul analogic Erebus 

Hades este prezentat ca un sintetizator de bas în primul rând, deși este capabil de mai mult decât bas, așa cum vom veni să explicăm. Este un synth monofonic, abordarea clasică și, probabil, cea mai pură a sintezei analogice, în care instrumentul poate cânta doar o notă la un moment dat, la fel ca legendarul Minimoog și nenumărate alte synth-uri vintage. 

Ca modul de sinteză fără tastatură sau secvențior, veți avea nevoie de o modalitate de a reda Hades, dar furnizarea de intrări analogice CV/gate și MIDI cu un adaptor DIN cu 5 pini înseamnă că îl puteți reda sau programa cu majoritatea tastaturi MIDI, Eurorack sau alte controlere hardware CV, precum și de pe DAW sau dispozitivul dvs. mobil printr-o interfață MIDI adecvată. 

Cu Hades-ul​ conectat, fluxul de semnal este ușor de înțeles. Un singur oscilator controlat de tensiune (VCO) alimentează un filtru rezonant low-pass controlat de tensiune (VCF). Ieșirea filtrului poate fi rutata în amplificatorul controlat de tensiune (VCA) pentru a adăuga distorsiuni, apoi forma generală a sunetului este controlată de un generator de anvelope simplu cu controlul timpilor de atac și eliberare. Un generator de anvelope ceva mai complex poate fi comutat între modurile ADSR și ADS pentru a modula frecvența de tăiere a filtrului, în timp ce un oscilator de joasă frecvență oferă sursa finală de modulație, care nu este direcționată intern, dar care poate fi corectată către alte destinații.
Caracterul și puterea se concentrează aici, iar Hades oferă la fiecare nivel, oferind sub-bas zguduitor datorită celor două sub-oscilatoare care provin de la VCO, filtrare zingy din circuitul VCA bazat pe OTA de 18 db/octavă și nodur. grit prin circuitul de overdrive care duce în VCA. Hadesul simte că ar trebui să atragă cel mai mult pe cei relativ nou-veniți la sinteza analogică, dar are suficient pentru a atrage cei care știu cum să-și facă un sintetizator hardware, mai ales când explorezi opțiunile de corecție semi-modulară. 


Micul banc de puncte de corelare din partea dreaptă a modulului oferă acces la semnalele cheie de la circuitul de sinteză, permițându-vă să sculptați fluxul de semnal după preferințele dvs. Patch-urile demonstrează că Hades nu este neapărat doar pentru bas, mai ales când îl conectați la alte module compatibile cu Eurorack. De fapt, Hades ar fi un punct de plecare foarte bun pentru o configurație modulară Eurorack; folosiți-l singur pentru început, apoi deșurubați-l din carcasă și puneți-l alături de alte synth, filtre și orice module doriți, extinzându-l într-o platformă modulară completă. În multe feluri, Hades-ul evocă spiritele. a sintetizatoarelor analogice clasice, cum ar fi Micromoog sau chiar semi-modular Korg MS-10, instrumente simple și accesibile la vremea lor, dar care au avut un impact sonor uriaș. 


Este o bună reamintire că formula de sintetizatoare analogică de modă veche încă funcționează. Indiferent de genul tău preferat, este o abordare încercată și testată pentru a crea muzică, fără memorie de corecție, fără presetări și fără efecte integrate. Este modul în care aproape toată muzica electronică – disco, synthpop și așa mai departe – a fost alcătuită până la mijlocul anilor 1980 și cum marea majoritate a melodiilor de dans underground – house, techno, jungle – au fost făcute până în anii 90. Hadesul te face să muncești foarte puțin pentru a ajunge acolo unde trebuie să fii.

Există o simplitate aici pe care ar fi ușor să o respingem ca fiind puțin elementară, dar sunetul dovedește orice altceva. La puțin sub 400 de euro, Hades ar putea fi cea mai mare afacere din gama de produse Dreadbox. Este un sintetizator „gras” și „greu”, cu un sunet bogat și distinctiv și suficiente funcții pentru a menține lucrurile interesante fără a-i copleși pe nou-veniți catre sinteza analogică. Este destul de neobișnuit să reeditezi un instrument atât de curând după lansarea sa inițială, dar Hades (și Erebus) demonstrează că uneori merită să revedem trecutul.

Vezi produsul in magazin: Dreadbox Hades

Sursa aticolului: Dreadbox Hades review

by Greg Scarth