UDO 6, Este analogic? Digital? Modular?

O pasăre sau un avion? Ei bine, această recenzie include cu siguranță câteva dintre aceste lucruri. Cu o interfata proaspătă în utilizarea sintetizatorului de la înființarea în 2018 în Bristol, Marea Britanie, UDO Super 6​ este atât primul lor produs, cât și primul sintetizator (așa este, vă rugăm să rețineți că acest instrument este primul pe care l-au lansat). Și au creat cu adevărat o fiară. Merită Super 6 atenția dvs.

UDO ne oferă un amestec fantastic de presetări, dar, în primul rând, posibilitatea de a manipula sunetul. Așadar, sintetizatoarele sunt fie toate presetate, fie extrema opusă: personalizare 100%. Cu Super 6, obțineți cu adevărat tot ce este mai bun din ambele lumi. Sloganul său este „inspirat de clasici, construit pentru contemporani”. În cazul acestui produs, acestea nu sunt cuvinte goale.

Acestea fiind spuse, presetările sună excelent dacă aveți nevoie rapid de un sunet grozav cu care să lucrați de la început. Lead-uri uriase, square si FM-style, pad-uri ambientale și multe altele. Vorbind despre atmosferă, butoanele de delay încorporate fac cu adevărat treaba. Și dacă vrei cu adevărat să mergi într-o atmosferă completă, adăugarea de reverb printr-o pedală sau un plugin sună uimitor la acest synth.

Sunetele oferite oferă posibilitatea de a opta pentru sunete retro din anii ’80, sau îl puteți păstra mai contemporan. Acest lucru se datorează în parte tehnologiei hibride UDO, care reunește generatorul digital și analogic. Partea analogică vă oferă acea căldură inconfundabilă și senzația organică pe care pur și simplu nu o puteți obține de la un sintetizator virtual din DAW sau un sintetizator pur digital. În plus, există acel farmec în atingerea neclintită (mult mai subtilă decât dacă ai cumpăra un sintetizator cu adevărat vechi) pe care iubitorii de sinteza le caută atât de mult.

Este are construcție grozavă – nu prea mare și nici greoaie, dar nu este atât de mică încât să limiteze funcționalitatea sintetizatorului. Prea des, sintetizatoarele moderne au taste minuscule care par puțin prea plastice și prea ușoare la atingere. Greutatea tastelor de la UDO 6​ se simte perfecta. Toate cele 49! Un număr mare, așa cum este înseamnă că nu trebuie să atingeți butonul de octavă în mod constant. Este cu siguranță un instrument de performanță care este atât pentru instrumentisti de scena, cât și pentru producătorii și inginerii de creatie.

Sintetizatoarele​moderne au adesea un afișaj central cu un ecran ca piesă centrală, dar designerul UDO a considerat că acestea sunt uneori inutile și distrag atenția de la procesul de proiectare a muzicii și a sunetului. De aici și designul de bun simț al lui Super 6; toate butoanele și faderele au un singur scop. Caracteristicile cu un singur scop sunt din ce în ce mai rare pe noile sintetizatoare ale lumii, dar această decizie face totul minunat de ușor de utilizat și plăcut. Și, desigur, este grozav să avem un instrument care ne oferă un răgaz din timpul petrecut pe ecran.

Super 6 are propriul port USB. Veți avea în continuare nevoie de un cablu pentru a-l conecta la DAW printr-o placă de sunet. Dar UDO are in plan să înceapă să furnizeze sunete suplimentare pentru acesta, iar prin USB le vei putea încărca direct pe Super 6.

Controlul LFO 1 este locul unde începe o parte din adevărata distracție, deoarece puteți începe cu adevărat să vă jucați cu pitch-ul și modulația undei. Și dacă sunteți în modul stereo, vă puteți bucura de întregul potențial binaural al acestui lucru. O caracteristică fantastică, fără a fi nevoie de efecte sau pedale suplimentare.

Filtrul principal al lui Super 6 este un filtru low-pass, rezonant, cu 4 poli, 24 dB pe octava, folosind un design clasic de filtru polysintetic de la Sound Semiconductor (SSI). Similar cu controlul LFO, este una dintre acele caracteristici clasice care face ca un sintetizator fizic să fie o modalitate atât de distractivă de a pierde toată noțiunea timpului, ceva ce pur și simplu nu îl poți replica într-un sintetizator virtual. De asemenea, intră în joc caracteristicile modulatorii, cu propriile fadere dedicate și modulație LFO.

Există opțiuni de culoare, un gri elegant și subtil sau albastru baby pentru cei care doresc o pată mai mare de culoare acasă sau pe scenă.

Arpegiatorul și secvențatorul de la bord sunt, de asemenea functii clasice pe Super 6. Primul are butonul de hold foarte important, așa cum se vede la unele dintre cele mai bune instrumente din anii ’80. În timp ce vedeți ocazional interpreți care folosesc tastaturi recente, fiind nevoiți să plaseze un obiect pe tastă atunci când această funcție nu este disponibilă. Sequencerul permite modele în 64 de pași, pe care le puteți salva pe computer cu USB dacă epuizați cele 64 de sloturi din sintetizat.

Este destul de ușor de înțeles de ce UDO’s Super 6 a atras atât de multă hype în jurul lui, deoarece numărul de avantaje bifate îl face uimitor. Dacă sunteți în căutarea unui sintetizator premium, UDO merită cu siguranță o privire. Dacă investiți într-unul, asigurați-vă că eliberați spațiu în studio.

Vezi sintetizatoarele: UDO Audio 6

Sursa articolului: https://headlinermagazine.net/udo-audio-super-6-review.html