• Brand
  • Cu claviatura
  • Pret
    lei
    lei
    • 12590lei
    • 13490lei
  • Tip claviatura (1)
  • Nr. clape (1)
  • Sinteza
  • Polifonie
  • Port USB

Istoria sintetizatoarelor 

De la început, când sintetizatoarele au fost introduse pentru prima dată în muzică, mi-a plăcut ideea că poți obține un sunet amplu cu ele, electronic, dar ca o orchestră. Și le-aș putea folosi singur. A fost interesant.  

Theremin (1928)

Proiectat în 1928 de inventatorul rus, Lev Sergeyevich Termen, dispozitivul Theremin produce un zumzet frumos și aproape infricosator atunci când utilizatorul își flutură mâinile între două antene metalice, reacționând la mișcările fizice reale. 

Magnetophon (1935)

 Produs pentru prima dată în 1935 de către compania germană de electronice AEG, Magnetophon a fost primul magnetofon din lume. Casetofoanele bobină-la-bobina au fost folosite pentru a realiza unele dintre primele forme de muzică electronică, cunoscută sub numele de „muzică pe bandă”. 

Orga Hammond (1937)

Orga Hammond electrică a lui Laurens Hammond și John M. Hanert a fost produsă pentru prima dată în 1937. Dispozitivul a generat sunet prin crearea unui curent electric prin rotirea unei roți metalice în apropierea unui pickup electromagnetic și apoi întărirea semnalului cu un amplificator. astfel încât să conducă un cabinet de difuzoare.RCA Mark II (1957) RCA Mark II a fost primul sintetizator electronic programabil. Mașina concepută la Universitatea Columbia, a prezentat douăsprezece oscilatoare și un generator de zgomot , printre multe alte caracteristici pe care le identificăm cu sunetul modern de sinteză. 

Moog Modular (1965) 

Deși multe dispozitive au apărut înaintea sintetizatorului modular Robert Moog, acesta a fost primul care a fost fabricat comercial. Dispozitivul construit complex, bazat pe filtrul de scară brevetat de la Moog, filtre controlate de tensiune și oscilatoare controlate de tensiune, a deschis calea nu numai pentru sinteza muzicală, ci și pentru o lume de explorare a artelor electronice, a tonului și a experimentelor. 

Buchla (1963)

 Inițiat de Don Buchla, membru al legendarului San Francisco Tape Music Center, sintetizatorul Buchla a fost menit să ofere utilizatorului o libertate relativ nelimitată în modelarea și proiectarea propriilor sunete unice. 

Minimoog (1970) 

Minimoog a fost copilul monofon al marelui sistem Moog. Minimoog a fost proiectat de Robert Moog și Bill Hemsath. Deși avea doar o fracțiune din capacitățile sistemului original Moog, avea un preț și o dimensiune mai accesibile muzicianului aspirant. 

Prețul Minimoog a fost menit să ofere acces la o sinteză puternică la un preț care era la îndemâna unui muzician. Sistemele mai mari Moog Modular costa între 4.000 și 10.000 USD, în timp ce Minimoog costa aproximativ 1.500 USD. Pentru mulți, prețul era încă astronomic, dar merita salvat pentru a avea acces la sunetul power house. "De la Studio la Sala de Concerte" 
Portabilitatea Minimoog-ului a făcut ca cineva să poată lua sinteza cu ei oriunde era un amplificator la care să se conecteze. Sintetizatorul a devenit acum un instrument cu care se putea melodia, se putea concerta și cu care se putea petrece. Dormitorul a devenit un laborator de sunet și experimentare. Operatori de seamă Minimoog: Sun Ra, Kraftwerk, Gary Numan și Keith Emerson. 

Fairlight CMI (1979) 

Sintetizatoarele Fairlight au fost mașini de mostre și stații de lucru proiectate de Peter Vogel și Kim Ryrie. Seria CMI I a oferit utilizatorilor una dintre primele configurații non-analogice și a venit cu o gamă largă de mostre (cel mai faimos, lătratul unui câine) pe care utilizatorii le puteau reaminti și utiliza din mers fără a fi nevoie să programeze sau să configureze un ton pe care îl aveau. s-au creat singuri. 

Yamaha DX7 (1983)

Destinat muzicianului care doreste să-și extindă sunetul, Yamaha DX7 a venit cu o gamă largă de tonuri și sunete preeșantionate. Deși avea o modalitate de a-și programa propriile patch-uri, mulți au considerat că sistemul este anevoios și s-au lipit de sunetele care au venit inițial cu instrumentul. 

Controversatul DX7 a fost unul dintre cele mai dezbinate instrumente din istoria sintetizatoarelor. Pe de o parte, a făcut ușor să ajungeți la un sunet pe care un muzician îl căuta, făcându-l util pentru spectacole live. Pe de altă parte, mulți l-au văzut ca pe un sintetizator plin de zeci de patch-uri, dintre care niciunul nu era deloc special sau dinamic. Unii chiar dau vina pe acest sintetizator pentru tranziția muzicienilor electronici care modelează tonuri creative la suprafolosirea de sunete stereotipe și ieftine. 
DX7 este unul dintre cele mai bine vândute sintetizatoare produse vreodată. Este un fapt interesant că atât de puțini proprietari ai DX7 și-au programat de fapt propriile sunete în muzicieni. Deși procesul de creare a patch-urilor a fost dificil, majoritatea utilizatorilor s-au păstrat în continuare la sunetele care au venit deja preprogramate în sintetizator. DX7 pare să dezvăluie puțin despre psihicul uman și interesul său de a dedica timp și energie în explorarea a ceva dinamic, mai degrabă decât reutilizarea sunetelor care pur și simplu par să funcționeze. 
Muzicieni remarcabili care au utilizat sintetizatorul Yamaha DX7: Talking Heads, Brian Eno, The Crystal Method și Orbital. 

Revoluția Roland 

Roland TR 808 (1980) Această mașină de tobe complet analogică va defini sunetul muzicii moderne. Toba legendară este baza hip hop-ului, muzicii dance și muzicii rap așa cum o cunoaștem. Nimic nu va mai fi la fel după ce lumea a realizat întregul potențial al Roland TR-808. 

Roland TR 909 (1984) 909 a fost un eveniment marcant pentru producătorii de techno și house. Dispunând de un sistem semi-analogic, sunetele puternice ale lui 909 au devenit un element de bază pentru muzica de dans. Aceasta a fost și prima mașină de tobe care a fost echipată cu Capabilități Midi. Roland TB 303 (1982) 303 a fost inițial destinat să înlocuiască un basist în același mod în care o mașină de tobe ar putea înlocui un baterist. Interfața sa dovedit a fi dificilă, iar unitatea a ieșit din producție în doi ani de la crearea sa. Nu a trecut mult până când comunitatea techno a pus mâna pe ea și a explorat tonurile sale ciudate pentru a se potrivi perfect cu noua filă de house și techno. Prin 303 s-a născut sunetul acid house. Acid Tracks În 1987, grupul din Chicago, Phuture, a lansat un imn de 12 minute numit Acid Tracks. Acid Tracks a folosit capacitățile de rezonanță ale TB-303, creând un ton squelching de altă lume. Sunetul ciudat a dus la un nou stil de muzică de dans cunoscut sub numele de acid house. Acid House ar deschide valul pentru ca muzica dance să se extindă în noi moduri experimentale, întunecate și ciudate. 
Povestea lui 303 este una despre ingeniozitate. În timp ce Roland nu a intenționat niciodată ca mașina să fie folosită pentru muzică de dans (de fapt, dansul în cluburi era respins sau chiar ilegal în Japonia), underground-ul techno din Detroit și-a descoperit adevărata posibilitate. 
Muzicieni remarcabili care au utilizat TB-303: Madonna, Fatboy Slim, Orange Juice și Ice-T. 

Doepfer. O noua speranță pentru analog 

  
MAQ16/3 (1992) 

Într-o perioadă în care analogul părea de domeniul trecutului, Dieter Döpfer a conceput un secvențietor complet analog cu ajutorul legendelor muzicii electronice, Kraftwerk. Sistemele lui Doepfer ar continua să influențeze o revitalizare a sistemelor analogice și a electronicii care în prezent continua cu succes.
Doepfer A-100 (1995). Sintetizatorul analogic are acum un viitor și este unul care permite creativitate nesfârșită, modelare nesfârșită a sunetului și, cel mai important, distracție fără sfârșit. 


Micro Korg

Korg Microkorg (2002)The Microkorg a introdus o generație de tineri muzicieni din întreaga lume catre sintetizatoare. Sistemul său ușor de utilizat și capacitatea de a modifica și stoca rapid patch-uri au determinat multe trupe indie să implementeze Microkorg în sunetul lor. Această mașină este, fără îndoială, unul dintre principalele motive pentru generarea interesului actual al mileniilor pentru sintetizatoare. 

Prezentul si Viitorul 


Sintetizatoare modulare Eurorack În esență, producătorii de sintetizatoare modulare produc aparate care apelează la tonuri, funcții și efecte specifice. Spațiul pentru experimentarea practică cu sunetul nu a fost niciodată atât de dinamic și accesibil. Rack-urile de sintetizare modulare par a fi sunetul viitorului, iar viitorul sună destul de nou și distractiv.